rosoubb

rosoubb

رسوب(Sediment)
rosoubb

rosoubb

رسوب(Sediment)

دانلود روان شناسی تربیتی


روان شناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی

دانلود روان شناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی
روان شناسی
فعالیتهای آموزشی
 انواع یادگیری
حافظه و فراموشی
تغییر رفتار
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2054 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 270

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی  

فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی   

فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی    

فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین    

فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری     

فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن     

فصل هفتم: یادگیری شناختی     

فصل هشتم: حافظه و فراموشی      

فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول      

فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی      

فصل یازدهم: روشهای کلی آموزشی       

فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط       

فصل سیزدهم: آموزش ، به کمک روشهای تغییر رفتار        

 

 

قسمتی از متن

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی  

تعریف آموزش

آموزش کار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود که‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش‏آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى کلاسى همین کنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش کلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى کتاب، یا آموزش مکاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند.

منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى کلاسى است که متداولترین و مؤثرترین شیوه آموزشى در سراسر جهان است.

منابع انتخاب هدف های آموزشی

تهیه و تدوین هدفهاى آموزشى اولین مرحله از مراحل فعالیتهاى آموزشى معلم است. در این مرحله است که معلم تصمیم مى‏گیرد چه درس بدهد و در نتیجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد.

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی 

یکى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تایلر (1970) در کتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تایلر. اصول اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، ترجمه تقى‏پور ظهیر (تهران، انتشارات ابوریحان، 1358 اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، براى گزینش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زیر را پیشنهاد کرده است:

هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهایى کلى و موقتى هستند که باید از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و یادگیرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزیه و تبدیل به هدفهاى دقیق آموزشى در آیند.

و..............

دانلود روان شناسی تربیتی